Heeft u een klacht?
Volg de onderstaande stappen om het op te lossen:
STAP 1 Probleem bespreken
Heeft u een klacht over school?
Bespreek deze eerst met de betrokken persoon, eventueel samen met de interne vertrouwenspersoon van school.
Onze schoolvertrouwenspersonen zijn:
• Saskia Stokhof, bereikbaar via: s.stokhof@ogamstelland.nl
• Jorgos de Fost, bereikbaar via: j.defost@ogamstelland.nl
STAP 2 Bespreek het met de directie
Helpt het eerste gesprek niet? Bespreek het dan met de directie van school, u mailt hiervoor naar: directie.horizon@ogamstelland.nl eventueel (weer) met de hulp van de interne vertrouwenspersoon.
STAP 3 Externe hulp inschakelen
Nog geen oplossing gevonden? Neem dan contact op met de externe vertrouwenspersoon voor een luisterend oor en advies over de verder te volgen route:
Externe Vertrouwenspersoon Pepita David 06-55 32 65 39 p.david@dtconnect.nl
Daarna kunt u een klacht indienen bij het bestuur van Onderwijsgroep Amstelland. Er volgt een gesprek (hoor en wederhoor), en een besluit vanuit het bestuur. Dit besluit wordt teruggekoppeld aan de directie van school. Onderwijsgroep Amstelland, Kalkbranderij 2, 1185 ZX Amstelveen klachten@ogamstelland.nl
STAP 4 Geschillencommissie Bijzonder Onderwijs (GCBO)
Is het nog steeds niet opgelost? Of wilt u de klacht direct naar de klachtencommissie sturen? Dan kunt u een klacht indienen bij:
A. De Geschillencommissie voor algemene klachten, of
B. De Vertrouwensinspecteur voor zaken zoals seksuele intimidatie, radicalisering of ernstig pesten.
Geschillencommissie Bijzonder Onderwijs (GCBO) 070 - 3861697 info@gcbo.nl De Vertrouwensinspecteur 0900-1113111
STAP 5 Burgerlijke rechter
Nog steeds niet tot een oplossing kunnen komen met elkaar? Dan kunt u als laatste stap de burgerlijke rechter inschakelen.